Skip to main content

Doradztwo marketingowe to wsparcie działań zarówno tych, które dopiero są planowane, jak i tych prowadzonych już od jakiegoś czasu. Na czym polega taka pomoc oraz dlaczego warto na nią postawić? Czytaj więcej w artykule.

W poprzednich wpisach poruszałem już temat współpracy przy powstawaniu tekstów na strony internetowe. Zwracałem uwagę na to, dlaczego tak ważne jest, by uczestniczyć w procesie tworzenia treści i kto może w tym pomóc. Teraz postanowiłem przybliżyć temat doradztwa marketingowego. Co może nam przynieść współpraca ze specjalistą i na co należy postawić.

Doradztwo marketingowe. Dlaczego warto?

Stawiając na doradztwo marketingowe oszczędzasz czas i pieniądze. Wiem, że dziwnie to brzmi, skoro najpierw trzeba je zainwestować w doradztwo, ale to prawda. Inwestujesz od razu w wiedzę ekspertów, którzy powiedzą co warto się zdecydować, a co sobie odpuścić.

Odpowiednie działanie od początku to właśnie inwestycja. Jeśli od razu działasz według wskazówek, siejesz ziarno w postaci działań, a potem zbierasz plony w postaci wyników. I przy okazji doglądasz kolejnych. Działanie bez ustaleń, briefu marketingowego i wprowadzania omawianego planu, to – jak mówią specjaliści z branży marketingu – „przepalanie budżetu”.

Zaufali mi

Kiedy jest dobry czas na doradztwo marketingowe?

Zawsze jest dobry czas. Wszystko zależy jednak od tego, czy jesteś na początku drogi, czy już masz za sobą pewne doświadczenia. Innego rodzaju pomocy będziesz oczekiwać wchodząc do marketingu internetowego, a czegoś innego w sytuacji, gdy zleciłeś już pracę nad stroną i ją nadzorujesz. Jeszcze inaczej będzie w przypadku, gdy szukasz specjalistów do współpracy.

Jak przebiega konsultacja marketingowa i dlaczego warto się do nich przygotować?

Jesteś na początku drogi

To najczęstsza grupa osób, z którą mam do czynienia przy doradztwie marketingowym. Przychodzą do mnie osoby poszukujące specjalistów od marketingu online, ponieważ nie wiedzą od czego zacząć.

Jedni planują wejść na rynek ze swoim produktem lub usługą, a inni całe życie prowadzili biznes stacjonarnie, dopiero z biegiem czasu zdecydowali się na biznes w internecie.

  • Tworząc stronę internetową, ustalisz ze specjalistą jej strukturę (drzewo kategorii) i będziesz obecny w procesie powstawania każdego z elementów strony. Ustalcie czy lepszym rozwiązaniem będzie praca projektowa czy w oparciu o szablon. Przeczytaj tekst, ile kosztuje stworzenie strony.
  • Dobierzesz właściwe słowa kluczowe, na podstawie których napiszesz lub zlecisz stworzenie treści.
  • Zadbasz o odpowiednie treści na stronie internetowej. Zwróć uwagę, by były odpowiednie dla użytkownika (grupy docelowej) oraz zgodne z wytycznymi wyszukiwarki. Unikaj keyword stuffingu.
  • Dobierzesz z ekspertem odpowiednie kanały dotarcia do odbiorców. Możesz wykorzystać do tego content marketing, połączony z płatną kampanią reklamową, jak Google Ads i Facebook Ads.
  • Przygotujesz kalendarz marketingowy. Dzięki niemu zaplanujesz, kiedy i jakiego rodzaju treści tworzyć, np. evergreeny lub sezonowe albo real time marketingowe. Ustalisz też, gdzie i w jakim czasie będą publikowane.
  • Dowiesz się, jakie kanały warto teraz lub w przyszłości wykorzystać. Może dobrze czujesz się przed mikrofonem i nagrasz podcast firmowy lub weźmiesz kamerę i opowiesz o oferowanym produkcie?

To tylko kilka z propozycji, wybrałem jednak te najbardziej popularne, z którymi mam do czynienia na spotkaniach i na konsultacjach marketingowych.

Posłuchaj rozmowy, w której poruszamy temat współpracy z copywriterem:

Działasz samemu

Jeżeli prowadzisz już aktywne działania marketingowe i nie jesteś zadowolony z ich efektów albo nawet nie do końca wiesz, czy kampania reklamowa jest poprawnie skonfigurowana, tu też pomoże specjalista.

Doradztwo marketingowe w zakresie prowadzonych już prac sprawdzi się, gdy:

  • Potrzebujesz świeżego spojrzenia i podpowiedzi, co jeszcze można usprawnić. Ekspert przeanalizuje ogólną kondycję doczasowych działań. Może to dotyczyć zarówno pozycjonowania, kampanii Google Ads, tworzenia newsletterów, jak i tworzenia oraz audyt treści.
  • Chcesz wykorzystać kolejne kanały dotarcia do odbiorców, jednak nie wiesz, czy mają one sens.
  • Szukasz potwierdzenia lub zaprzeczenia, że warto usprawnić konkretne procesy, a może lepiej z nich zrezygnować, bo nie działają.

Zlecasz prace lub myślisz o koordynacji zewnętrznych współprac

Doradztwo marketingowe może przyjąć też formę koordynacji działań, jak ich wspierania. Klienci proszą mnie lub osoby z mojego zespołu, by kontaktować się w ich imieniu ze specjalistami, którzy są odpowiedzialni za ich kampanie.

Robimy to z przyjemnością, ponieważ mamy doświadczenie w pracy w agencjach reklamowych oraz na tzw. freelance. Umiemy rozmawiać ze specjalistami w ich języku. Ustalamy deadliny, wypełniamy briefy, rozumiemy asapy i unikamy fakapów.

Jesteśmy zewnętrznymi konsultantami, którzy współtworzą z agencjami plany marketingowe, kampanie, działania reklamowe, a nawet koordynujemy pracę copywriterów czy content marketerów.

Posłuchaj podcastu „O reklamie w internecie: dla kogo, za ile i po co?”:

Postaw na doradztwo marketingowe w PiotrPolok.pl

Oferta dotyczy pomocy w obszarze:

Potrzebujesz pomocy w działaniach marketingowych? Wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń 503 770 447.

    Piotr Polok

    Od 2012 roku aktywnie prowadzę działania związane z tworzeniem treści i reklamą w internecie. Współpracuję z firmami i klientami indywidualnymi, przede wszystkim działającymi w e-commerce oraz usługach.