Czym jest audyt treści?
Audyt gotowej treści to między innymi weryfikacja:
- poprawności pod kątem gramatyki i stylistyki (proofreading/redakcja i korekta tekstu),
- dopasowania komunikacji do odbiorcy,
- schematu tekstu pod kątem nagłówków, słów kluczowych i nasycenia nimi treści,
- znaczników metadanych (meta tytuł, meta opis),
- ALTów (nazwy zdjęć),
- CTA (Call To Action) – wezwanie do działania,
- przyjaznych adresów URL,
- linkowania wewnętrznego,
- kanibalizacji,
- duplikacji,
- całości tekstu w zależności od jego przeznaczenia: opis kategorii/produktu, tekst na blog, artykuł sponsorowany.
Treści publikowane w internecie tworzone są pod użytkownika (UX) oraz pod roboty wyszukiwarki (SEO). Osoba, która trafi na stronę sklepu internetowego lub stronę usługową, nie powinna odczuć tego, że tekst jest przygotowany tylko pod wyszukiwarkę.