Skip to main content

Ile kosztuje strona internetowa i jak długo trzeba na nią czekać? Czym różni się praca na szablonie od tej na projekcie graficznym? Dlaczego powinieneś być ciągle zaangażowany w proces tworzenia strony www? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Posłuchaj podcastu „O reklamie w internecie: dla kogo, za ile i po co?”:

Ile kosztuje strona internetowa?

Tworzenie stron internetowych porównuję do konfigurowania samochodu. Mamy podstawę, a wszelkie dodatkowe funkcjonalności są odpowiednio wycenione. Dlatego nie możemy określić stawki za stworzenie strony.

Zakładając stworzenie nieskomplikowanej strony internetowej albo sklepu online, zakres cen waha się od 4000 złotych do 7000 złotych netto przy pracy na szablonie. Przy pracy projektowej warto zakładać od 10000 złotych netto do 15000 złotych netto.

Wszystko zależy od tego, czy stawiasz na freelancera, czy wybierasz agencję reklamową. Istotny jest poziom skomplikowania projektu i występowania wersji językowych oraz funkcjonalności. To oczywiście widełki i sugeruję, by się w nich nie zamykać.

Posłuchaj podcastu o stawkach, czasie i pracy nad stroną internetową:

Szablon czy projekt graficzny – jak utworzyć stronę internetową?

Jeśli zastanawiasz się, czy utworzyć stronę internetową według szablonu lub projektu graficznego, to znowu odpowiem – to zależy. Zależy od wymagań oraz czasu i budżetu, jakie możesz poświęcić. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że szablon to trzy razy tańsze rozwiązanie niż projekt graficzny.

Szablon

  • tańszy,
  • szybszy do zbudowania,
  • posiadający ograniczenia.

Projekt

  • droższy,
  • czasochłonny,
  • nie posiada ograniczeń.

Kiedy warto wybrać szablon? Sprawdzi się on w sytuacji, gdy strona nie będzie skomplikowana, ma zawierać klasyczne podstrony produktów i ich kategorii, usług, wbudowanego bloga oraz zakładek takich jak galeria czy realizacje. W tym przypadku strona stworzona według szablonu w zupełności wystarcza.

Kiedy postawić na projekt graficzny? Praca projektowa sprawdzi się wszędzie tam, gdzie występuje mnogość oferty, np. minikatalog ofertowy. Większe wymagania, zróżnicowana intencja użytkownika na danej podstronie – tutaj idealnie wpisuje się projekt.

Jak długo trwają prace?

Znowu, wiele zależy od skomplikowania projektu oraz tego komu zlecisz pracę: freelancerowi czy agencji reklamowej. W PiotrPolok.pl, pracując z zespołem nad stroną www, potrzebujemy od 20 do 25 dni roboczych przy pracy na szablonie, a od 25 do 40 dni roboczych przy pracy na projekcie graficznym.

Czasami w działania te wliczają się stworzenie strony i umieszczenie materiałów od klienta, a innym razem kompleksowe prace: przygotowanie strony i grafik, copywriting oraz przygotowanie reklamy w internecie. Wynika to z indywidualnych ustaleń z klientem i jego działań w marketingu internetowym.

O czym pamiętać przy zamawianiu strony internetowej?

Jeśli planujesz zamówienie strony www, to skorzystaj z poniższej listy. Przyda się ona zarówno przy szablonie jak i przy projekcie graficznym:

  • poinformuj czy to Twoja pierwsza strona czy już jakąś posiadasz,
  • wskaż strony, które Ci się podobają,
  • dostarcz materiały (treści i zdjęcia) – jeśli ich nie masz, zamów lub stwórz z wyprzedzeniem,
  • powiedz o wszystkich funkcjonalnościach, jakich potrzebujesz – nawet, jeśli będziesz używać ich dopiero w przyszłości.

Jak wyglądają prace nad tworzeniem strony internetowej?

Pewnie u każdego specjalisty trochę inaczej, dlatego napiszę, jak to działa na naszym przykładzie.

Spotkanie

Po otrzymaniu zgłoszenia, umawiamy się na rozmowę z klientem. Ustalamy wstępnie potrzeby oraz prosimy o wypełnienie briefu marketingowego. Wspólnie określamy najważniejsze cele, jakie ma spełniać strona internetowa.

Praca nad stroną

Najczęściej tworzymy stronę ofertową, produktową lub inną, która jest najważniejsza dla klienta, a właściwie jego odbiorcy. Pozwala nam to wizualizować kolejne podstrony.

Wysłanie do zatwierdzenia

Przesyłamy gotowy projekt do klienta i wspólnie omawiamy, dlaczego podstrona powinna wyglądać w taki sposób i co dzięki temu osiągniemy. W tej rozmowie oczekujemy wskazania poprawek lub akceptacji dotychczasowej pracy.

Praca nad kolejnymi elementami

Po akceptacji ruszamy dalej. Tworzymy kolejne podstrony zgodnie z ustalonym planem. Znowu wracamy z częścią strony do zatwierdzenia. I tak pracujemy etap po etapie. Jeśli wszystko jest gotowe, przechodzimy do pracy nad wersją mobilną, która będzie wyświetlana na telefonach, tabletach i innych urządzeniach.

Ostatnie szlify

W momencie, gdy desktop i mobile są gotowe, wprowadzamy ostatnie poprawki kosmetyczne. Dodatkowo, jeśli mamy pomóc klientowi przy przenoszeniu strony, to zwracamy uwagę, by nie stracić dotychczasowego ruchu z SEO. Sprawdzamy przekierowania, wdrażamy poprawki, optymalizujemy stronę i dopiero wtedy ją aktywujemy. 

Materiały przed stworzeniem strony

Warto pomyśleć o treściach już przed, a najpóźniej na etapie tworzenia witryny. Nie wszystkie teksty na stronę internetową muszą być gotowe, ale dobrze mieć przynajmniej informacje co i gdzie zostanie umieszczone oraz jak długie będą treści. To samo dotyczy zdjęć.

Posłuchaj odcinka podcastu i dowiedz się, dlaczego jest to takie ważne:

Naprawa strony internetowej jest droższa od stworzenia nowej

Na sam koniec jeszcze ważna informacja. Naprawa strony internetowej często jest droższa niż stworzenie nowej. Specjaliści muszą poznać kod przygotowany przez innego eksperta, a dopiero potem sprawdzić, co jest niepoprawnie i jak należy rozwiązać problem. Szczególnie istotne jest to w sytuacji, gdy strona powstała na autorskim CMS i znają go tylko jego wykonawcy. Inaczej jest w przypadku działania na WordPress, dlatego sami na nim pracujemy i rekomendujemy korzystanie właśnie z niego.

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu strony internetowej dla sklepu lub firmy usługowej? Wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń 503 770 447.

    Piotr Polok

    Od 2012 roku aktywnie prowadzę działania związane z tworzeniem treści i reklamą w internecie. Współpracuję z firmami i klientami indywidualnymi, przede wszystkim działającymi w e-commerce oraz usługach.