fbpx

Copywriting

„Dobra reklama zaczyna się od tekstu” – dlatego tak ważne jest, by zainteresować i przekonać nim do siebie czytelnika, czyli potencjalnego klienta. Każda branża to inna grupa odbiorców, z odmiennymi potrzebami i narzędziami do realizacji celów. To sprawia, że nie sama treść oferty jest ważna, ale sposób, w jaki ją przedstawiamy. Oryginalny pomysł, dobry tekst i właściwa promocja pozwalają odnieść sukces.

Zapytaj o ofertę

Copywriting

Copywriting to w dużym skrócie tworzenie treści na potrzeby marketingu i reklamy. Napiszę dla Ciebie teksty wykorzystywane w kampaniach marketingowych na zewnątrz (outdoor) oraz internetowych, popularnie nazywanych digital marketingiem. Istotne jest to, gdzie zamówione treści będą zamieszczone. To jeden ze szczegółów, który poza grupą docelową czy specyfiką produktu/usługi, warto ustalić na początku naszej współpracy.

Granica między standardowym copywritingiem, znanym z haseł na banerach w mieście lub reklam w telewizji, a copywritingiem internetowym powoli się zaciera. Cały czas jednak copywriting tradycyjny i ten internetowy mają swoje zasady, które pozostają niezmienne.

Posłuchaj o copywritingu w programie „Expert w Bentleyu PLUS”

Tworząc teksty „do internetu” należy trzymać się wytycznych wyszukiwarki, związanych m.in z optymalizacją treści, unikaniem jej duplikacji i właściwym linkowaniem. Jeśli więc potrzebujesz treści do zamieszczenia w sieci, pod postacią opisu kategorii/produktu/firmy, tekstu na blog albo artykułu sponsorowanego, to zapraszam Cię do zakładki SEO copywriting.

Zapytaj o ofertę

Content Marketing

Content marketing na stałe wpisał się w kampanie prowadzone przez specjalistów w agencjach reklamowych, freelancerów oraz pracowników w działach marketingu małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Pomagam firmom oraz klientom indywidualnym w tworzeniu akcji marketingowych.

Posłuchaj podcastu „O reklamie w internecie”

O reklamie w internecie na Spotify
O reklamie w internecie na Apple Podcasts
O reklamie w internecie na YouTube

W skład content marketingu wchodzi rozbudowany plan, który wymaga indywidualnego podejścia do każdego z projektów. Działania te nie ograniczają się wyłącznie do tworzenia treści na stronę www. Korzystając z mojej oferty otrzymujesz kompleksową pomoc, związaną z omówieniem strategii, doborem słów kluczowych, przygotowaniem i optymalizowaniem tekstu oraz ewentualnie jego publikacją.

Wiele elementów ustalam na bieżąco, ponieważ bywają sytuacje, kiedy bezzwłocznie trzeba zmienić kierunek zadań. Przykładem jest kalendarz wydawniczy lub kampania promocyjna. Jeżeli potrzebujesz pomocy tylko w jednym z elementów, zapraszam na konsultacje.

Tworzenie treści

To jedna z części wspomnianego wyżej content marketingu, którą traktuję jako dopełnienie wszystkich poprzedzających ją działań. Niemniej w mojej ocenie, krok ten jest niezwykle ważny – tekst jest bowiem efektem końcowym tego, co planowaliśmy. Zdaję sobie sprawę, że treść wartościowa i merytoryczna, a jednocześnie przyjazna w odbiorze jest tym, czego oczekują dzisiaj klienci.

Pisane przeze mnie teksty są konsultowane z klientem – zarówno na etapie zbierania informacji, przygotowywania briefu (dokumentu zawierającego wszystkie najważniejsze kwestie, jakie można wykorzystać przy pisaniu tekstu), jak i podczas tworzenia samej treści. Jeżeli pojawiają się wątpliwości, od razu kontaktuję się, by przy oddawaniu tekstu mieć pewność, że wszystko zostało wykonane zgodnie z założeniami.

Oferuję też możliwość sprawdzenia Twoich tekstów, w celu naniesienia korekty i wykonania redakcji. Więcej dowiesz się, odwiedzając zakładkę redakcja i korekta tekstu.




    Dowiedz się więcej o copywritingu

    Copywriting - definicja

    Copywriting to proces tworzenia tekstów wykorzystywanych w reklamie i marketingu. Polega niejako na utożsamianiu się z potencjalnym klientem, tak by być w stanie przemówić do niego językiem korzyści. Skuteczna reklama musi bowiem opierać się na oryginalnej, rzetelnej i interesującej treści. Ma przekonać odbiorcę, wzbudzić jego zaufanie, a w konsekwencji namówić do zakupu określonego dobra lub skorzystania z konkretnej usług

    Każda branża ma swoją specyfikę, sprecyzowane potrzeby i cele oraz konkretną grupę odbiorców. Tworząc teksty reklamowe trzeba uwzględnić m.in. do kogo mówimy i na tej podstawie odpowiednio dostosować język przekazu. Tylko w ten sposób treści będą miały szansę dotrzeć i utrwalić się w świadomości odbiorców. Istotne z punktu tworzenia treści jest także to, jakimi kanałami będą one dystrybuowane – czy będzie to strona internetowa, blog, prasa branżowa czy media społecznościowe.

    Cechy dobrego copywritera

    Pisać każdy może, ale nie każdy może zostać copywriterem. Dlaczego? Ponieważ copywriting nie jest zwykłym przelewaniem myśli na papier, to zdecydowanie coś więcej. I właśnie to „coś” wyróżnia osoby tworzące treści reklamowe. Copywriter musi mieć odpowiednie predyspozycje, lekkie pióro i duże pokłady kreatywności.

    Oto 5 podstawowych elementów, które charakteryzują profesjonalnego copywritera:

    • research: copywriter zawsze powinien dokładnie zgłębić opisywany temat, korzystając z fachowej wiedzy. Ważna jest nie tylko umiejętność szukania wiarygodnych źródeł, ale też weryfikowania informacji. Tylko sprawdzone dane pozwalają rzetelnie i wyczerpująco podejść do zagadnienia. Selekcja znalezionych informacji ma ogromny wpływ na jakość treści.
    • kreatywność: copywriter musi mieć lekkie pióro i łatwość w formułowaniu myśli, tak by na podstawie zgromadzonej wiedzy mógł tworzyć unikalne treści, które skutecznie przykują uwagę. Potrzebna jest mu zarówno rozwinięta wyobraźnia, jak i swoboda w tworzeniu unikalnych materiałów. Copywriter musi postawić się w miejscu klienta, by zrozumieć jego oczekiwania.
    • terminowość i samodyscyplina: copywriter powinien umieć efektywnie zarządzać swoim czasem, tak by mógł w terminie wywiązywać się z powierzonych mu zadań. Planowanie pracy i systematyczne realizowanie poszczególnych zamówień ułatwia dotrzymywanie deadline’ów.
    • komunikatywność: copywriter musi być otwarty na dialog z klientem. Bieżąca komunikacja i szczegółowe omawianie zagadnień w każdym momencie współpracy pozwalają uniknąć niepotrzebnych nieporozumień. Dobry kontakt umożliwia szybkie i sprawne wdrażanie ewentualnych poprawek, co jest szczególnie ważne przy zleceniach ASAP. Ponadto, dobry copywriter cechuje się wysoką kulturą osobistą i z pokorą przyjmuje wszelkie uwagi od klienta, który oczekuje modyfikacji treści.
    • odpowiedzialność za słowo: copywriter współtworzy wizerunek swojego klienta, dlatego każda treść musi być sprawdzona, przemyślana i odpowiednio dobrana. Copywriter musi być odpowiedzialny za to co pisze. Nigdy nie można liczyć na to, że niewłaściwe czy nieudane treści z czasem znikną w czeluściach internetu. One zawsze zostawiają po sobie ślad.

    Dla kogo są usługi copywritera?

    Każdej firmie zależy na jak najlepszych wynikach sprzedażowych. Możesz je osiągnąć dzięki np. dobrej reklamie w internecie, ale ta musi opierać się na wiarygodnych informacjach i unikalnych treściach. Wówczas Twoja firma stajnie się lepiej widoczna, co oznacza, że dotrzesz do większej liczby potencjalnych odbiorców. W ten sposób zyskasz rozpoznawalność oraz nowych użytkowników twoich usług/produktów, co z kolei przełoży się na finanse firmy. Wniosek nasuwa się więc sam: z usług copywritera powinni skorzystać wszyscy ci, którym zależy na poprawie kondycji swojego przedsięwzięcia.

    O tym, jak wielką moc mają słowa, przekonało się już wielu przedsiębiorców stawiających na działania marketingowe w internecie. Z usług copywritera korzystają najczęściej przedstawiciele branży e-commerce, jak również właściciele stron usługowych, ponieważ handel w dużej mierze przeniósł się do Sieci. Sklepy internetowe mają coraz większą konkurencję, dlatego chcą być zauważone – jeśli mają przetrwać na rynku muszą zabiegać o każdego klienta.

    Dlaczego warto skorzystać z usługi copywritingu?

    Copywriting to część układanki, która składa się na sukces firmy. Potrzebny jest dobry pomysł poparty wartościowymi treściami, a następnie prawidłowo przeprowadzona kampania promocyjna. Niewątpliwie solidna treść stanowi bazę wyjściową dla dalszych działań marketingowych, dlatego copywriting jest dobrą inwestycją, która przynosi zamierzone efekty.

    Profesjonalizm i pasja tworzenia wartościowych treści gwarantuje, że korzystając z moich usług otrzymasz dokładnie to, czego oczekiwałeś. Każda branża wymaga indywidualnego podejścia oraz solidnego researchu. Weryfikuję zebrane przez siebie informacje, by redagując treść opierać się wyłącznie na sprawdzonych danych. Co więcej, jakiekolwiek wątpliwości konsultuję na bieżąco. Jestem w stałym kontakcie z Klientem na każdym etapie realizacji zamówienia. Dzięki temu mam pewność, że efekt końcowy będzie zadowalający.

    Korzystając z mojej pomocy zyskujesz gwarancję, że stworzona treść będzie merytoryczna, unikalna oraz przyjazna w odbiorze, jak również poprawna pod względem gramatycznym, językowym i stylistycznym. Co ważne, nie tylko stworzę dla Ciebie nowe teksty, ale również mogę również zredagować treść, którą już przygotowałeś.

    Skontaktuj się ze mną, by omówić szczegóły zamówienia!