Content marketing pozwala dotrzeć do odbiorców chcących poznać nie tylko usługę czy produkt, ale także firmę, która je oferuje. O czym pamiętać i na co zwrócić uwagę, by skutecznie prowadzić działania i jakie są ich zalety? Zapraszam do lektury na blogu PiotrPolok.pl
Samo chwytliwe hasło reklamowe już nie wystarczy, by pozyskać nowych klientów oraz umacniać swoją pozycję na rynku. Przekonanie do siebie ludzi to długotrwały proces, na który składa się wiele elementów. Kluczowe jest grono lojalnych odbiorców oferty. Możesz je zyskać dzięki stworzeniu i utrzymywaniu wzajemnych relacji z konsumentami. opartych na merytorycznym i prawdziwym przekazie. Z czasem grupa docelowa stanie się niejako ambasadorem marki.
Spis treści
Co to jest content marketing?
Content marketing to strategia polegająca na tworzeniu i dystrybuowaniu na tyle unikalnych i atrakcyjnych treści, tak by zyskać zainteresowanie konkretnego segmentu odbiorców i zachęcić ich do działania. Marketing treści to coś więcej niż tradycyjne działania reklamowe. Tu nie chodzi tylko o jednorazowe zaciekawienie klienta, ale nawiązanie relacji z odbiorcą, zakorzenienie się w jego świadomości i zaproszenie do zakupu określonego towary czy skorzystania z usługi.
Content i copywriting jest podstawą działań marketingowych – zarówno w sieci, jak i w tradycyjnych środkach przekazu. Liczą się wysokiej jakości treści reklamowe, które są rzetelne, prawdziwe i użyteczne. Wśród form przekazu znajdują się m.in:
- artykuły branżowe na blogu,
- ebooki,
- podcasty firmowe,
- newslettery,
- ulotki,
- foldery,
- materiały video,
- infografiki,
- prezentacje multimedialne.
Dobór odpowiedniego formatu zależy od rodzaju treści, grupy docelowej i kanałów, którymi będzie przekazywany. Stworzenie wartościowego tekstu na stronę internetową to tylko część pracy. Istotna jest również dystrybucja, dlatego wybieraj platformy komunikacji, po które sięga Twoja grupa docelowa.
Skuteczność działań content marketingowych gwarantuje strategia marketingowa. Na samym początku skup się na wypełnieniu briefu marketingowego, ustaleniem grupy docelowej i doborze słów kluczowych, tych mniej i bardziej popularnych.
Posłuchaj o Content marketingu w podcaście o marketingu:
Dla kogo jest content marketing?
Content marketing jest dla wszystkich firm, które chcą opowiedzieć obecnym oraz potencjalnym klientom o tym, co oferują. Celowo napisałem opowiedzieć, a nie zareklamować. Ludzie lubią kupować od ekspertów, szczególnie w internecie. Zanim dodadzą produkt do koszyka albo wypełnią formularz z prośbą o wycenę, porównają stronę z setką innych.
Strategię tę w marketingu internetowym wdrażają zarówno mniejsze przedsiębiorstwa jak i firmy o zasięgu globalnym, e-commerce i branża usługowa. Treści są jak dobry przewodnik po stronie, który podpowiada konsumentowi. Wskazuje, jakie produkty będą dla niego najlepsze i dlaczego akurat te. Dzięki temu niezdecydowani mogą rozwiać swoje wątpliwości i podjąć decyzję o zakupie.
Jeżeli chcesz zwielokrotnić liczbę odsłon strony, wydłużyć czas przebywania użytkownika na www, zwiększyć sprzedaż lub budować rozpoznawalność marki to postaw na Content marketing. Możesz uznać go za działanie 2 w 1. Po pierwsze dostarcza klientowi wiedzy o oferowanych produktach lub usługach podsuwa ciekawostki i inspiruje. Po drugie stawia Cię w branżowego eksperta.
Klient potrzebuje przydatnych wskazówek. Otrzymując je od Ciebie zyskuje pewność, że dokonał rozsądnego wyboru i w przyszłości z chęcią powróci. Tak pracuje się na zaufanie klientów, buduje pozytywne skojarzenia z marką i zdobywa stałych odbiorców.
Posłuchaj o współpracy z copywriterem:
Zalety inwestycji
O zaletach marketingu treści i współpracy z copywriterem przekonuje się coraz więcej przedsiębiorstw z różnych branż. Content marketing pozwala zwiększyć ruch na stronie internetowej, a to często przekłada się na wyniki sprzedażowe. Merytoryczne i przyciągające treści wpływają na widoczność witryny w wyszukiwarce Google. Analizując wyniki sprzedaży internetowej firm, które wykorzystują marketing treści dokładnie widać kilkakrotnie większe zaangażowanie odbiorcy w porównaniu z tradycyjną reklamą.
Pamiętaj, że to Ty decydujesz o rodzaju publikowanych treści, dzięki temu masz kontrolę nad informacjami wychodzącymi na zewnątrz. Możesz kreować pożądany przez siebie wizerunek brandu i pozycjonować się na eksperta w swojej branży. Strategia content marketingowa poszerza zasięg dotarcia i zwiększa rozpoznawalność marki. Do dzieła!
Potrzebujesz pomocy w tworzeniu treści, prowadzeniu bloga albo ułożeniu planu marketingowego? Wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń 503 770 447.