Skip to main content

Jesteśmy społeczeństwem internetu. Znaczną część swojego czasu spędzamy w sieci. Internet to dziś miejsce pracy, źródło wiedzy i rozrywki oraz narzędzie komunikacji zarówno dla młodych jak i starszych pokoleń. W dobie powszechnego dostępu do informacji cenne staje się to co prawdziwe, merytoryczne i wartościowe. Konsument to dziś świadomy nabywca, który przed podjęciem decyzji zakupowej potrzebuje rzetelnej informacji.

Samo chwytliwe hasło reklamowe już nie wystarczy, by pozyskać nowych klientów i umacniać swoją pozycję na rynku. Dążenie do sukcesu to długotrwały proces, na który składa się wiele elementów. Kluczowe jest grono lojalnych odbiorców naszej oferty. Zyskać je możesz dzięki stworzeniu i utrzymywaniu wzajemnych relacji z konsumentami opartych na merytorycznym i prawdziwym przekazie. Z czasem grupa docelowa staje się niejako ambasadorem naszej marki.

Posłuchaj podcastu „O reklamie w internecie”

Co to jest content marketing?

Content marketing to strategia polegająca na tworzeniu i dystrybuowaniu na tyle unikalnych i atrakcyjnych treści, tak by zyskać zainteresowanie konkretnego segmentu odbiorców i zachęcić ich do działania. Marketing treści to coś więcej niż tradycyjne działania reklamowe. Tu nie chodzi tylko o jednorazowe zaciekawienie klienta, ale nawiązanie swego rodzaju relacji z odbiorcą, zakorzenienie się w jego świadomości i nakłonienie do zakupu określonego towary czy skorzystania z usługi.

Content jest podstawą działań marketingowych zarówno w sieci jak i w tradycyjnych środkach przekazu. Dziś liczą się wysokiej jakości treści reklamowe, które są rzetelne, prawdziwe i użyteczne. Form ich przekazu jest mnóstwo, mogą to być artykuły branżowe, ebooki, newslettery, ulotki, foldery, materiały video, infografiki czy prezentacje multimedialne. Dobór odpowiedniego formatu zależy od rodzaju treści, grupy docelowej, do której jest kierowany, a także kanałów, którymi będzie przekazywany.

Stworzenie wartościowego tekstu to jedno, ale równie ważne jest jego rozdystrybuowanie. Tutaj możliwości jest wiele, od strony internetowej, social mediów, po newslettery czy mailingi. Pamiętaj by wybierać takie platformy komunikacji, do których sięga Twoja grupa docelowa.

By działania content marketingowe przyniosły oczekiwane rezultaty potrzebna jest strategia. Korzystając z mojej oferty otrzymasz kompleksową usługę, na którą składa się opracowanie szczegółowego planu kampanii, przygotowanie wysokiej jakości treści (copywriting) oraz dobór słów kluczowych. Każda branża jest inna i ma inne potrzeby, dlatego w swoich działaniach opieram się przede wszystkim na profesjonalnym briefie, by poznać klienta i jego oczekiwania. Nawet najlepszy plan wymaga czasem modyfikacji, dlatego ważny jest dla mnie stały kontakt z kontrahentem.

Zobacz moje wystąpienie na trzeciej edycji „Sempresso”

Dla kogo jest content marketing?

Jeżeli chcesz zwielokrotnić liczbę odsłon strony, wydłużyć czas przebywania użytkownika na www, zwiększyć sprzedaż lub budować rozpoznawalność marki to działania content marketingowe są właśnie dla ciebie. Content marketing można uznać za działanie 2 w 1. Dostarcza klientowi wiedzy o oferowanych przez ciebie produktach lub usługach, podsuwa ciekawostki, inspiracje, porady, a przy okazji wspiera działania sprzedażowe.

Content marketing jest tak naprawdę dla wszystkich podmiotów, które chcą dotrzeć ze swoją ofertą do wybranej grupy klientów. Strategię tę wdrażają zarówno mniejsze przedsiębiorstwa jak i firmy o zasięgu globalnym. Na content marketingu w dużej mierze bazuje e-commerce jak i branża usługowa. Treści są jak dobry przewodnik po sklepie, który podpowiada konsumentów jakie produkty będą dla niego najlepsze i dlaczego warto wybrać akurat te. Pomagają niezdecydowanym rozwiać wątpliwości i podjąć decyzję o zakupie.

Klient potrzebuje przydatnych wskazówek. Otrzymując je od ciebie zyskuje pewność, że dokonał rozsądnego wyboru i w przyszłości z chęcią powróci. Tak pracuje się na zaufanie klientów, buduje pozytywne skojarzenia z marką i zdobywa stałych odbiorców.

Zalety inwestycji

O zaletach marketingu treści i współpracy z copywriterem przekonuje się coraz więcej przedsiębiorstw z różnych branż. Content marketing pozwala zwiększyć ruch na stronie internetowej, a więc przekłada się na wyniki sprzedażowe. Merytoryczne i przyciągające klientów treści z kolei powodują lepszą widoczność strony w wyszukiwarce Google. Analizując wyniki sprzedaży internetowej firm, które wykorzystują marketing treści dokładnie widać kilkakrotnie większe zaangażowanie odbiorcy w porównaniu z tradycyjną reklamą.

Sam decydujesz o rodzaju publikowanych treści więc masz kontrolę nad informacjami wychodzącymi na zewnątrz. Możesz kreować pożądany przez siebie wizerunek brandu i pozycjonować się na eksperta w swojej branży. Strategia content marketingowa pozwoli ci rozszerzyć zasięg dotarcia i zwiększyć rozpoznawalność marki. Działania te w konsekwencji przekładają się na wyższe wyniki sprzedażowe, a to jest przecież celem biznesowym każdego przedsięwzięcia.

Potrzebujesz pomocy? Wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń 503 770 447.

    Piotr Polok

    Od 2012 roku aktywnie prowadzę działania związane z tworzeniem treści i reklamą w internecie. Współpracuję z firmami i klientami indywidualnymi, przede wszystkim działającymi w e-commerce oraz usługach.