Skip to main content

Zakończyliśmy nagrania do 6. sezonu podcastu „O reklamie w internecie dla kogo, za ile i po co?”. Za nami 60 odcinków zrealizowanych w duecie oraz z różnymi gośćmi związanymi z marketingiem, PR, reklamą i sztuczną inteligencją. Myślę, że to dobry czas, by odpowiedzieć na kilka pytań i komentarzy, z jakimi spotkaliśmy się w trakcie tworzenia podcastu, czyli przez prawie 3 lata.

Po co to w ogóle robicie?

Na początku plan był taki, by w podcaście o marketingu odpowiadać na najczęstsze pytania klientów, które padały w rozmowie telefonicznej albo w mailach z prośbą o wycenę. Z biegiem czasu zaczęły rodzić się pomyły na tematy, a jednocześnie podjęliśmy decyzję o zapraszaniu gości. I to chwyciło.

Oczywiście, nie wszystko było takie kolorowe. Zdarzały się sytuacje losowe, gdzie na chwilę przed nagraniem otrzymaliśmy informację od gościa, że nie da rady się pojawić. Musieliśmy przekładać nagranie, a w jego miejsce dać odcinek „backupowy” lub nagrywać coś spontanicznie. Jednak w ostatecznym rozrachunku więcej rzeczy było pozytywnych.

Posłuchaj podcastu „O reklamie w internecie: dla kogo, za ile i po co?”:

Czy na tym nagrywaniu da się zarobić?

Pewnie się da, choć my na samej publikacji naszych odcinków nie zarabiamy. Nie chcieliśmy iść w stronę clickbaitu i tematów kontrowersyjnych. Postawiliśmy na edukację klienta i odpowiadanie na pytania. W przypadku zaproszenia gości chcieliśmy poznać ich historię oraz zdanie na temat, który poruszaliśmy w odcinku. Spotkałem się również z komentarzem „Za hajs z YouTube baluj” pod jednym z odcinków. Niestety, nie ma żadnego hajsu. Przynajmniej jeszcze nie teraz.

Ile was to kosztowało?

Sporo zainwestowaliśmy w sprzęt i specjalistów. Wynajęliśmy profesjonalne studio nagrań oraz realizatora. Zamówiliśmy podkłady, jingiel u lektora i oprawę graficzną. Do tego doszły groszowe wydatki, które w sumie dały kwotę ponad 18000 złotych. Nie wliczam tutaj naszego czasu poświęconego na briefowanie, umawianie gości, pracy nad opisywaniem odcinków i ich dystrybucją. Montaż pochłonął najwięcej czasu, jednak postanowiliśmy, że wykonamy go sami.

Jakość

Jakość była istotna dla nas od samego początku. Nie chcieliśmy robić nic na próbę, a każdy odcinek był stworzony według tego samego schematu pod kątem brzmienia i montażu. Wszystko po to, by słuchacz, niezależnie od tego, który odcinek włączy – czy ten sprzed 3 lat czy najnowszy – nie słyszał różnicy.

Dzięki inwestycji byliśmy w stanie zaprosić najlepszych specjalistów z branży marketingu internetowego. Zarówno freelancerów oraz właściciel agencji, jak i osoby, które reprezentowały takie marki jak InPost, PWN, Orange, Katowice Airport i wielu innych, tak samo ważnych dla nas. Goście potraktowali nas poważnie, ponieważ my również poważnie podeszliśmy do tematu.

Kto tego słucha?

Poza osobami z branży oraz samymi gośćmi, trafiamy do właścicieli firm, czyli potencjalnych i obecnych klientów, a więc zamysł podcastu firmowego został spełniony. Słuchają nas osoby, które nigdy nie miały do czynienia z marketingiem internetowym. Słuchają nas również osoby, które zleciły działania marketingowe i szukają potwierdzenia, że zrobiły dobrze. W końcu słuchają nas też osoby, które szukają specjalistów do prowadzenia marketingu w ich firmach.

Czy to się opłaciło?

Jak najbardziej. Dalej się opłaca, a w planach mamy kolejny sezon. Zainwestowana kwota zwróciła się kilkukrotnie poprzez podpisane umowy z klientami m.in. z branży detailingu, fashion i fitness. Pojawiły się również projekty z Niemiec oraz Włoch. Niektórzy klienci, podejmując z nami współprace, wspominali o tym, że słuchali odcinka kilka minut, ale przekonało ich to, co usłyszeli i są zainteresowani wspólnym rozwojem w zakresie marketingu internetowego.

Obecnie prowadzimy już nie tylko działania związane z copywritingiem i content marketingiem, ale również pomagamy klientom przy tworzeniu podcastów w zakresie scenariuszy, edycji i montażu oraz dystrybucji. Okazało się, że pomysł na edukowanie klientów zamienił się w kolejną usługę oferowaną przez PiotrPolok.pl i bardzo mnie to cieszy!

Potrzebujesz pomocy w tworzeniu, montażu i publikacji podcastu? Wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń 503 770 447.

    Piotr Polok

    Od 2012 roku aktywnie prowadzę działania związane z tworzeniem treści i reklamą w internecie. Współpracuję z firmami i klientami indywidualnymi, przede wszystkim działającymi w e-commerce oraz usługach.