fbpx

Copywriting – co to jest i komu jest potrzebny?

Copywriting co to jest i komu jest potrzebnyCopywriting co to jest i komu jest potrzebny

Nie ma sukcesu bez dobrej reklamy, a dobra reklama zaczyna się od tekstu. O tym jak wielką moc oddziaływania mają słowa przekonuje się coraz więcej przedsiębiorców korzystających z usług copywriterów, czyli osób, dla których tworzenie wartościowych i wyróżniających się treści to nie tylko praca, a przede wszystkim pasja.

W dobie zalewających nas zewsząd informacji stworzenie dobrej reklamy, która przyciągnie na dłużej uwagę odbiorcy i wzbudzi jego zainteresowanie nie jest łatwą sztuką. I tu z pomocą spieszą copywriterzy. To na nich spoczywa odpowiedzialność za stworzenie wartościowej i atrakcyjnej treści reklamowej, która zachęci odbiorców do zakupu.

Copywriting – definicja

Copywriting to tworzenie tekstów wykorzystywanych w reklamie i marketingu. To niejako wchodzenie w umysł potencjalnego klienta i mówienie do niego językiem korzyści. Skuteczna reklama musi opierać się na oryginalnej, rzetelnej i interesującej treści. Ma przekonać odbiorcę, wzbudzić jego zaufanie, a w konsekwencji namówić do zakupu określonego dobra lub skorzystania z konkretnej usługi.

Każda branża ma swoją specyfikę, sprecyzowane potrzeby i cele oraz konkretną grupę odbiorców. Tworząc teksty reklamowe trzeba uwzględnić m.in. to do kogo mówimy i odpowiednio dostosować język do naszej grupy klientów. Tylko w ten sposób treści będą miały szansę dotrzeć i utrwalić się w świadomości odbiorców. Istotne z punktu tworzenia treści jest także to jakimi kanałami będą one dystrybuowane, czy będzie to strona internetowa, blog, prasa branżowa czy media społecznościowe.

Zapytaj o ofertę

Cechy dobrego copywritera

Pisać każdy może, ale nie każdy może zostać copywriterem. Dlaczego? Ponieważ copywriting nie jest zwykłym przelewaniem myśli na papier, to zdecydowanie coś więcej. I właśnie to „coś” wyróżnia osoby tworzące treści reklamowe. Copywriter musi mieć odpowiednie predyspozycje, lekkie pióro i kreatywne myślenie.

Oto 5 elementów podstawowych, które charakteryzują profesjonalnego copywritera:

  • research: dobry copywriter musi zgłębić temat i zaczerpnąć fachowej wiedzy. Dlatego ważna jest umiejętność nie tylko szukania wiarygodnych źródeł, ale też weryfikowania informacji. Tylko sprawdzone dane pozwolą rzetelnie i wyczerpująco podejść do zagadnienia. Selekcja znalezionych informacji wpływa na jakość treści.
  • kreatywność: copywriter musi mieć lekkie pióro i łatwość w formułowaniu myśli, tak by na podstawie zgromadzonej wiedzy stworzyć unikalne treści, które przykują uwagę. Potrzebna jest tu zarówno wyobraźnia jak i swoboda tworzenia unikalnych materiałów. Copywriter musi niejako wejść w głowę klienta, by zrozumieć jego oczekiwania.
  • terminowość i samodyscyplina: copywriter powinien umieć efektywnie zarządzać swoim czasem i terminowo wywiązywać się z zadań. Planowanie pracy i systematyczne realizowanie poszczególnych zamówień ułatwia dotrzymywanie terminów, które są przecież tak ważne.
  • komunikatywność: copywriter musi być otwarty na dialog z klientem. Bieżąca komunikacja i szczegółowe omawianie zagadnień w każdym momencie współpracy pozwalają uniknąć niepotrzebnych nieścisłości. Umożliwiają szybkie i sprawne wdrażanie ewentualnych poprawek. Jest to szczególnie ważne przy zleceniach ASAP. Ponadto dobry copywriter nie obraża się na klienta, który oczekuje modyfikacji treści, lecz z pokorą przyjmuje wszelkie uwagi.
  • odpowiedzialność za słowo: copywriter tworzy wizytówkę swojego klienta, dlatego każda treść musi być sprawdzona, przemyślana i odpowiednio dobrana. Copywriter musi być odpowiedzialny za to co pisze. Nie licz na to, że niewłaściwe treści z czasem znikną w czeluściach internetu. One zawsze zostawiają po sobie ślad.

Dla kogo są usługi copywritera?

Każdej firmy zależy na jak najlepszych wynikach sprzedażowych. Możesz to osiągnąć dzięki, np. dobrej reklamie w internecie, a ta musi opierać się na wiarygodnych informacjach i unikalnych treściach. Wówczas stajesz się lepiej widoczny w internecie co znaczy, że docierasz do większej liczby potencjalnych odbiorców.  Zyskujesz rozpoznawalność i nowych użytkowników twoich usług, co z kolei przekłada się na finanse firmy. Wniosek nasuwa się więc sam: z usług copywritera powinni skorzystać wszyscy ci, którym zależy na poprawie kondycji swojego przedsięwzięcia.

O tym jak wielką moc mają słowa przekonało się już wielu przedsiębiorców stawiających na działania marketingowe w internecie. Z usług copywritera korzysta najczęściej branża e-commerce jak również strony usługowe, ponieważ handel w dużej mierze przeniósł się do sieci. Sklepy internetowe mają coraz większą konkurencję, chcąc być zauważone i przetrwać na rynku muszą zabiegać o każdego klienta.

Dlaczego warto skorzystać z usługi copywritingu?

Copywriting to część układanki, która składa się na sukces firmy. Potrzebny jest pomysł poparty wartościowymi treściami, a następnie dobrze przeprowadzona kampania promocyjna. Niewątpliwie solidna treść stanowi bazę wyjściową dla dalszych działań marketingowych. Copywriting jest dobrą inwestycją, która przynosi zamierzone efekty.

Profesjonalizm i pasja tworzenia wartościowych treści gwarantuje, że korzystając z mojej usługi otrzymasz dokładnie to czego oczekiwałeś. Każda branża wymaga indywidualnego podejścia i solidnego researchu. Weryfikuję zebrane przez siebie informacje, by redagując treść opierać się wyłącznie na sprawdzonych danych. Jakiekolwiek wątpliwości konsultuję na bieżąco. Jestem w stałym kontakcie z klientem na każdym etapie realizacji zamówienia. Dzięki temu mam pewność, że efekt końcowy będzie zadowalający.

Korzystając z mojej pomocy masz pewność, że stworzona dla ciebie treść będzie merytoryczna, unikalna i przyjazna w odbiorze, jak również poprawna pod względem gramatycznym, językowym i stylistycznym. Co ważne, nie tylko stworzę dla Ciebie tekst, ale również poddam korekcie treść, którą posiadasz.

Potrzebujesz pomocy? Wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń 503 770 447.




Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych w celach realizacji zgłoszenia. Administratorem Twoich danych osobowych jest PIOTR POLOK, ul. Fojkisa 3c/19, 41-103 Siemianowice Śląskie, NIP: 6431739397. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu odpowiedzi na Twoje zapytanie dotyczące usług oferowanych przez naszą firmę.

Zagłosuj
[Ocena całkowita: 0 Średnia: 0]

Od 2012 roku aktywnie prowadzę działania związane z tworzeniem treści i reklamą w internecie. Współpracuję z firmami i klientami indywidualnymi, przede wszystkim działającymi w e-commerce oraz usługach.

Brak komentarzy
Zostaw komentarz