Copywriting – co to jest i komu jest potrzebny?

Nie ma sukcesu bez dobrej reklamy, a dobra reklama zaczyna się od tekstu. O tym jak wielką moc oddziaływania mają słowa przekonuje się coraz więcej przedsiębiorców korzystających z usług copywriterów, czyli osób, dla których tworzenie wartościowych i wyróżniających się treści to nie tylko praca, a przede wszystkim pasja.
W dobie zalewających nas zewsząd informacji stworzenie dobrej reklamy, która przyciągnie na dłużej uwagę odbiorcy i wzbudzi jego zainteresowanie nie jest łatwą sztuką. I tu z pomocą spieszą copywriterzy. To na nich spoczywa odpowiedzialność za stworzenie wartościowej i atrakcyjnej treści reklamowej, która zachęci odbiorców do zakupu.
Copywriting – definicja
Copywriting to tworzenie tekstów wykorzystywanych w reklamie i marketingu. To niejako wchodzenie w umysł potencjalnego klienta i mówienie do niego językiem korzyści. Skuteczna reklama musi opierać się na oryginalnej, rzetelnej i interesującej treści. Ma przekonać odbiorcę, wzbudzić jego zaufanie, a w konsekwencji namówić do zakupu określonego dobra lub skorzystania z konkretnej usługi.
Każda branża ma swoją specyfikę, sprecyzowane potrzeby i cele oraz konkretną grupę odbiorców. Tworząc teksty reklamowe trzeba uwzględnić m.in. to do kogo mówimy i odpowiednio dostosować język do naszej grupy klientów. Tylko w ten sposób treści będą miały szansę dotrzeć i utrwalić się w świadomości odbiorców. Istotne z punktu tworzenia treści jest także to jakimi kanałami będą one dystrybuowane, czy będzie to strona internetowa, blog, prasa branżowa czy media społecznościowe.
Cechy dobrego copywritera
Pisać każdy może, ale nie każdy może zostać copywriterem. Dlaczego? Ponieważ copywriting nie jest zwykłym przelewaniem myśli na papier, to zdecydowanie coś więcej. I właśnie to „coś” wyróżnia osoby tworzące treści reklamowe. Copywriter musi mieć odpowiednie predyspozycje, lekkie pióro i kreatywne myślenie.
Oto 5 elementów podstawowych, które charakteryzują profesjonalnego copywritera:
- research: dobry copywriter musi zgłębić temat i zaczerpnąć fachowej wiedzy. Dlatego ważna jest umiejętność nie tylko szukania wiarygodnych źródeł, ale też weryfikowania informacji. Tylko sprawdzone dane pozwolą rzetelnie i wyczerpująco podejść do zagadnienia. Selekcja znalezionych informacji wpływa na jakość treści.
- kreatywność: copywriter musi mieć lekkie pióro i łatwość w formułowaniu myśli, tak by na podstawie zgromadzonej wiedzy stworzyć unikalne treści, które przykują uwagę. Potrzebna jest tu zarówno wyobraźnia jak i swoboda tworzenia unikalnych materiałów. Copywriter musi niejako wejść w głowę klienta, by zrozumieć jego oczekiwania.
- terminowość i samodyscyplina: copywriter powinien umieć efektywnie zarządzać swoim czasem i terminowo wywiązywać się z zadań. Planowanie pracy i systematyczne realizowanie poszczególnych zamówień ułatwia dotrzymywanie terminów, które są przecież tak ważne.
- komunikatywność: copywriter musi być otwarty na dialog z klientem. Bieżąca komunikacja i szczegółowe omawianie zagadnień w każdym momencie współpracy pozwalają uniknąć niepotrzebnych nieścisłości. Umożliwiają szybkie i sprawne wdrażanie ewentualnych poprawek. Jest to szczególnie ważne przy zleceniach ASAP. Ponadto dobry copywriter nie obraża się na klienta, który oczekuje modyfikacji treści, lecz z pokorą przyjmuje wszelkie uwagi.
- odpowiedzialność za słowo: copywriter tworzy wizytówkę swojego klienta, dlatego każda treść musi być sprawdzona, przemyślana i odpowiednio dobrana. Copywriter musi być odpowiedzialny za to co pisze. Nie licz na to, że niewłaściwe treści z czasem znikną w czeluściach internetu. One zawsze zostawiają po sobie ślad.
Dla kogo są usługi copywritera?
Każdej firmy zależy na jak najlepszych wynikach sprzedażowych. Możesz to osiągnąć dzięki, np. dobrej reklamie w internecie, a ta musi opierać się na wiarygodnych informacjach i unikalnych treściach. Wówczas stajesz się lepiej widoczny w internecie co znaczy, że docierasz do większej liczby potencjalnych odbiorców. Zyskujesz rozpoznawalność i nowych użytkowników twoich usług, co z kolei przekłada się na finanse firmy. Wniosek nasuwa się więc sam: z usług copywritera powinni skorzystać wszyscy ci, którym zależy na poprawie kondycji swojego przedsięwzięcia.
O tym jak wielką moc mają słowa przekonało się już wielu przedsiębiorców stawiających na działania marketingowe w internecie. Z usług copywritera korzysta najczęściej branża e-commerce jak również strony usługowe, ponieważ handel w dużej mierze przeniósł się do sieci. Sklepy internetowe mają coraz większą konkurencję, chcąc być zauważone i przetrwać na rynku muszą zabiegać o każdego klienta.
Dlaczego warto skorzystać z usługi copywritingu?
Copywriting to część układanki, która składa się na sukces firmy. Potrzebny jest pomysł poparty wartościowymi treściami, a następnie dobrze przeprowadzona kampania promocyjna. Niewątpliwie solidna treść stanowi bazę wyjściową dla dalszych działań marketingowych. Copywriting jest dobrą inwestycją, która przynosi zamierzone efekty.
Profesjonalizm i pasja tworzenia wartościowych treści gwarantuje, że korzystając z mojej usługi otrzymasz dokładnie to czego oczekiwałeś. Każda branża wymaga indywidualnego podejścia i solidnego researchu. Weryfikuję zebrane przez siebie informacje, by redagując treść opierać się wyłącznie na sprawdzonych danych. Jakiekolwiek wątpliwości konsultuję na bieżąco. Jestem w stałym kontakcie z klientem na każdym etapie realizacji zamówienia. Dzięki temu mam pewność, że efekt końcowy będzie zadowalający.
Korzystając z mojej pomocy masz pewność, że stworzona dla ciebie treść będzie merytoryczna, unikalna i przyjazna w odbiorze, jak również poprawna pod względem gramatycznym, językowym i stylistycznym. Co ważne, nie tylko stworzę dla Ciebie tekst, ale również poddam korekcie treść, którą posiadasz.
Potrzebujesz pomocy? Wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń 503 770 447.