Skip to main content

Dlaczego copywriting jest zazdrosny, czy warto budować markę osobistą w branży tworzenia treści oraz co daje i zabiera sztuczna inteligencja? Słuchaj wartościowego podcastu o marketingowym zacięciu, w którym wystąpiłem w roli gościa.

Daniel Bartosiewicz zaprosił mnie do swojego podcastu „D.B.E.S.T. podcast, czyli Daniel Bawi, Edukuje, Słucha i Tłumaczy”, w którym porozmawialiśmy o pracy copywritera, wykonywanych zleceniach, braku zleceń, ich pozyskiwaniu oraz odrzucaniu.

Daniel przedstawił mnie:

Mój gość to weteran branży. Zagorzały przeciwnik AI. Współautor i współprowadzący podcast „O reklamie w internecie: dla kogo, za ile i po co?” i to „za ile” będzie nas interesowało najbardziej. Z nami Piotr Polok.

Muszę sprostować, że nie jestem zagorzałym przeciwnikiem AI, po prostu unikam używania tego narzędzia do tworzenia treści. Więcej na ten temat piszę w artykule artykule „Dlaczego nie korzystam z narzędzi do generowania treści?”

Słuchaj na Spotify: 

Poniżej krótkie odpowiedzi na najważniejsze pytania, które padły w tej rozmowie. Całą resztę oraz dłuższe wypowiedzi znajdziesz w naszej rozmowie.

Czy era „klepania tekstów” się skończyła?

Tak. Można powiedzieć, że kończyła się już od kilku lat, a OpenAI i ChatGPT ją dobiły. Widziałem wpisy copywriterów i osób dorabiających jako copywriterzy, które pytały na grupach branżowych o widoczny spadek zleceń, szczególnie na platformach do zamawiania treści. Niestety nie ma mnie na tych platformach, więc muszę uwierzyć na słowo, że tak było lub wciąż tak jest.

Agencje reklamowe zrezygnowały z „klepaczy” tekstów pod SEO na rzecz automatów. Oczywiście, w dalszym ciągu potrzebni są specjaliści, by weryfikować te treści. Zdarzają się sytuacje, w których nikt tego nie weryfikuje, a wygenerowana przez chatGPT treść ląduje w wersji 1:1 na blogu klienta. Niektórzy klienci odeszli od specjalistów, by samodzielnie tworzyć treści w oparciu o sztuczną inteligencję, ale po czasie wrócili oni do swoich copywriterów.

Czy warto budować markę osobistą (szczególnie w copywritingu)?

Ilu ludzi, tyle opinii. Moim zdaniem budowanie marki osobistej to ważny element. Przytaczając przykład Ferdinanda Porsche, Karola Wedla czy Maciej Maniewskiego – a to tylko kilka z nazwisk. Wielu z przedsiębiorców, otwierających kolejne biznesy, w dalszym ciągu sygnuje je swoim nazwiskiem, jak np. „Restauracja Polka” by Magda Gessler czy „Pat&Rub” by Kinga Rusin. Więcej o budowaniu personal brandingu dowiesz się w odcinku podcastu z Dawidem Pałką.

Ponadto w rozmowie z Danielem Bartosiewiczem poruszamy tematy:

  • Polecenia w copywritingu – jak na nie zapracować?
  • Co można sobie kupić za pierwsze pieniądze zarobione na tworzeniu treści?
  • Jak przejść drogę od freelancera do osoby zarządzającej zespołem?
  • Jakie korzyści daje prowadzenie własnego podcastu?
  • Dlaczego czasami warto odrzucić współpracę z klientem?
  • Jakie są skuteczne rady, które można dać początkującym copywriterom?
Posłuchaj podcastu „O reklamie w internecie: dla kogo, za ile i po co?”:

Potrzebujesz pomocy w działaniach marketingowych? Wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń 503 770 447.

    Piotr Polok

    Od 2012 roku aktywnie prowadzę działania związane z tworzeniem treści i reklamą w internecie. Współpracuję z firmami i klientami indywidualnymi, przede wszystkim działającymi w e-commerce oraz usługach.