Dlaczego warto prowadzić fanpage w mediach społecznościowych?
Media społecznościowe są doskonałym narzędziem marketingowych, o którym nie powinna zapominać żadna ceniąca się firma. Reklama w social media pozwala zwiększyć sprzedaż towarów lub usług, wpływa na rozwój i wizerunek firmy w oczach odbiorców. Działania reklamowe w mediach społecznościowych to dziś absolutny must-have, ponieważ niosą one za sobą liczne korzyści. Takie jak:
- Budowanie świadomości marki – profesjonalne prowadzenie kanałów social media przekłada się na poprawę świadomości marki. Pamiętaj, że konsumenci mają skłonność do skorzystania z usług firm, które znają lub o których słyszeli.
- Możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy odbiorców – rosnąca popularność platform takich jak Facebook czy Instagram wpływa na szasnę dotarcia z własną ofertę do ogromnej liczby odbiorców.
- Precyzyjne targetowanie – aby skutecznie reklamować się w social media musisz określić grupę docelową swoich klientów. Dzięki rozbudowanych narzędziom reklamowym np. Facebooka, masz możliwość trafiać z ofertą tylko do takich użytkowników, którzy realnie mogą stać się Twoimi klientami.
- Bezpośrednią interakcję z użytkownikami – media społecznościowe pomagają prowadzić bardziej bezpośrednią wymianę interakcji z użytkowników. Sam przyznasz, że łatwiej zostawić komentarz lub napisać na messengerze niż przygotować formalnego maila?
- Zróżnicowane formaty reklamowe – prowadzenie fanpage daje możliwości różnorodnej ekspozycji oferty firmy i komunikacji marki np. poprzez materiały wideo, materiały błyskawiczne, w formie karuzeli czy obrazu.
- Budowanie wizerunku eksperta – prowadzenie fanpage to nie tylko posty reklamowe. Social media skutecznie pozwolą Ci również zbudować wizerunek eksperta w swojej niszy, dlatego dziel się wiedzą i skorzystaj z korzyści.
- Możliwość prowadzenia kampanii remarketingowych – poprzez platformy takie jak Facebook masz również możliwość skorzystania z tzw. kampanii remarketingowych, czyli reklamy podążającej za użytkownikiem, który odwiedzi Twoją stronę internetową.
- Poprawę widoczności strony internetowej i większy ruch użytkowników – wzrost popularności w mediach społecznościowych skutecznie przekłada się poprawę ruchu użytkowników na stronie.