Każdy produkt i firma nastawiona na zysk inwestuje w reklamę. Prasa, radio, telewizja, nawet billboard. Jednak ceny za spoty i miejsca reklamowe rzadko się zmieniają. Maleje za to szansa na zarobek wśród osób, które zleciły reklamę. Ludzi coraz mniej przekonuje taka forma promocji. Dziś trafia do nich „szeptanie”.

Kampania reklamowa produktu i usługi nie robi już na konsumentach wrażenia. Nie wywiera wpływu i nie przekonuje, że właśnie tego potrzebuje odbiorca spotu radiowego, reklamy telewizyjnej albo zdjęcia produktu obok artykułu sponsorowanego w gazecie.  Ponadto ludzie są bardziej przekonani do tego, co usłyszą na temat danego produktu od ludzi, którzy go używali. Reklama telewizyjna często odpycha odbiorcę.

Dlatego warto zastanowić się nad promocją, jaką daje marketing szeptany (nazywany też Buzz Marketingiem czy marketingiem plotki). To działanie czysto piarowskie, które podejmują przedsiębiorstwa, by wywołać pozytywne opinie o produktach, usługach i marce danej firmy. Dzięki temu potencjalny klient otrzymuje szanse rozmowy o korzyściach, jakie da mu konkretna oferta.

Planując kampanię warto zastanowić się, jaki efekt ma przynieść. Czy reklamuje się produkt, który cieszy się małym zainteresowaniem i chcemy zwiększyć jego sprzedaż? Czy chcemy namówić ludzi do korzystania z usług naszej firmy. W obu przypadkach musimy przygotować odpowiednią bazę. Warto pamiętać, by odpowiadała branży reklamowego przedsiębiorstwa/produktu. Forum internetowe, blog, serwisy branżowe – słowem wszystkie miejsca, które w jakiś sposób wiążą się z tym, co oferujemy.

Przykładem może być kampania dla firmy oferującej pompy ciepła. Oprócz oczywistych miejsc – fora i strony internetowe dotyczące pomp ciepła musimy znaleźć fora tematyczne otaczające promowany produkt. Można skupić się na miejscach, gdzie mówi się o remontach mieszkania, wykończeniach wnętrz, systemach ogrzewania.

Trzeba podkreślać cechy produktu, ale taką metodą, by użytkownicy forum sami zapoznali się z produktem i jego zaletami. Posiadanie odpowiedniej wiedzy na temat promowanej rzeczy/usługi jest dodatkowym plusem. Wtedy pomagając rozwiązać problem w danym wątku na forum możemy dyskretnie podrzucić link do strony produktu, który promujesz.

Przykład:W wątku na forum o remontach pojawia się temat „Tani sposób na ogrzanie mieszkania”.
Użytkownik forum pyta: „Jaki jest sprawdzony sposób na tanie ogrzewanie. Mam w domu ogrzewanie na piec kaflowy. Wychodzi mnie to za drogo. Proszę o radę”

Odpowiadamy: „Znam to. Mieszkałem u rodziców i też mieliśmy z tym problem. Dziś jestem na swoim, a jak robiłem remont to zainwestowałem w pompę ciepła. Trochę kosztowała, ale z każdym miesiącem widzę, że inwestycja się zwraca. Ja wybrałem NAZWA FIRMY i się sprawuje, ale każdy ma inne wymagania. Zobacz sobie ich stronę. Może coś wybierzesz.”

W efekcie użytkownik dowiaduje się o produkcie i albo szuka go w Google albo bezpośrednio wchodzi na stronę. Podobnie działa to z usługami firm.

Pamiętaj!
„Szeptać” też trzeba umieć. Nie może to polegać na oficjalnym zapraszaniu na daną stronę. Bezpośrednie pisanie „polecam” i zostawianie odnośnika do witryny jest porażką już na starcie. Wpis musi mieć formę porady, opinii – nie reklamy. Każdy wpis jest narażony na usunięcie przez administratora. Zdarza się też, że nasze konto może zostać zbanowane – wszystko przez niewłaściwe działanie.

Odpowiednie podejście, odpowiednie programy, odpowiednia wiedza – to niezbędne w tej robocie. Dlatego jeśli chcesz, by Twoja firma była rozpoznawalna w internecie, a Twoje usługi trafiły do wielu klientów, to zgłoś się do mnie już dziś.
Zapraszam do współpracy.