Trendy związane z promowaniem firmy w sieci bez przerwy się zmieniają. Pamiętamy czasy, w których to same frazy wklejone w słabej jakości wypociny, miały istotny wpływ na rankingi w Google. Obecnie nie jest już tak łatwo, ale sama promocja firmy w internecie to wciąż setki możliwości, a jeśli coś nas ogranicza, to wyłącznie budżet. 

Content Marketing – mój przyjaciel, mój mistrz

Jedną ze skuteczniejszych metod na to, aby zaistnieć w sieci jest tworzenie atrakcyjnych i merytorycznych tekstów, które niepostrzeżenie będą generowały ruch na stronie i umożliwią pozyskanie większej ilości linków o zdecydowanie lepszej jakości. Działania, o których mowa to tzw. content marketing.

Mając na uwadze powyższą kwestię, każda firma planując kampanię marketingową w internecie – co swoją drogą wydaje się być już nieodzowną częścią naszej rzeczywistości – powinna uwzględnić w swoich działaniach fakt, że nic nie dzieje się od razu. Obecne trendy w pozycjonowaniu przedstawiają się nieco inaczej, niż jakiś czas temu, a pisanie tekstów na zlecenie wymaga większych umiejętności i wiedzy.

Marketing treści, ale wysokiej jakości

Content marketing w Polsce jest na ten moment jedną z najlepszych i najbardziej popularnych form promowania firmy w internecie. Zagłębiając się w ideę działań, jakie niesie ze sobą content marketing, należy zwrócić uwagę na fakt, iż pisanie tekstów na zamówienie ma sens przede wszystkim wtedy, gdy są to teksty najwyższej jakości z punktu widzenia użytkownika. Mówiąc wprost: są bogate w unikatową treść, a nawet – można się pokusić o stwierdzenie, że to artykuły eksperckie.

Z takiego tekstu odbiorca (czyt. potencjalny klient) wyniesie coś, co skłoni do promowania artykułu, którym będzie chciał się podzielić z użytkownikami na forach, blogach, czy facebooku. Dzięki tym działaniom marka jest lawinowo promowana w różnych miejscach, a nowi użytkownicy zapoznają się nie tylko z  poradnikiem, czy tekstem eksperckim, ale również trafią na usługę/produkt promowanej strony.

Sukces to kwestia czasu i ciężkiej pracy

Oczywiście z pomocą w tego typu działaniach marketingowych idą nam social media, więc nie można zapomnieć zatem o ich potędze. „Dzisiejszy” internet to potężna siła i parafrazując przysłowie„jak Cię piszą, tak Cię widzą”. Warto dać się zauważyć na portalach społecznościowych, prowadzić je rzetelnie i promować markę nie tylko poprzez pisanie tekstów na strony internetowe, czy blogi, ale także właśnie na Facebooku, Instagramie itp.

Należy jednak pamiętać, że marketing w internecie to nie tylko kreowanie produktu w celu jego szybkiej lub jednorazowej sprzedaży. Wychodzę z założenia, że wartościowy content marketing to budowanie bogatej historii produktu, kształtowanie rozpoznawalności marki oraz długofalowe działania, mające na celu utrwalenie w kliencie świadomości, że nasz produkt jest tym, czego szuka i do czego zawsze będzie wracać.

Współautor: http://rankit.pl/content-marketing